Klachtenprotocol

M4care bv is een praktijk die zowel basis als laag complexe ggz behandeling biedt aan kinderen met psychosociale, psychische en psychiatrische problemen. M4care bv streeft ernaar om de hulpverlening zo prettig mogelijk te laten verlopen.

Toch kan het soms zo zijn dat de cliënt niet helemaal tevreden is. Dit kan de cliënt kenbaar maken door een klacht in te dienen. Ook een medewerker kan een klacht indienen.

Wanneer er sprake is van onvrede of ongenoegen kunt u deze in eerste instantie het best bespreken uw eigen behandelaar en/of de regiebehandelaar/leidinggevende. Soms is dat al genoeg om tot een oplossing te komen. Wanneer in een vroeg stadium een oplossing wordt gevonden, voorkomt dat veel onbehagen. Binnen M4care streven wij ernaar om in een gesprek tot een gezamenlijke oplossing te komen, alvorens de verdere klachtenprocedure in gang te zetten

Als u er samen niet uitkomt, kunt u de klacht aan mevrouw Hollmann, als praktijkhouder voorleggen.

Een klacht moet gaan over iets waar de klager zelf hinder van heeft ondervonden. Heeft de klager zelf geen hinder ondervonden dan kan dit niet als klacht ingediend worden.

Graag ontvangen wij u klacht schriftelijk, via ons postadres te weten Smitsweg 74, 3222 AJ Hellevoetsluis.

In een klacht moet staan

• naam, adres en woonplaats van de klager;

• naam en voorletters van de betreffende behandelaar;

• korte omschrijving van de klacht, zoveel mogelijk voorzien van de data, feiten en omstandigheden waarop de klacht berust;

• uw handtekening.

U kunt zich desgewenst wenden tot de klachtenfunctionaris teneinde u te laten adviseren met betrekking tot het indienen van een klacht en/ of het bijstaan bij het formuleren van de klacht.

Een zorgaanbieder moet vanaf 1 januari 2017 binnen 6 weken reageren op de klacht. De zorgaanbieder mag de behandeling van de klacht eenmalig verlengen met 4 weken, als dit in het belang is van de zorgvuldigheid.

Het is ook mogelijk om in goed overleg met elkaar een langere termijn dan tien weken voor de afhandeling van de klacht af te spreken, bijvoorbeeld wanneer dit in het belang is van een duurzame oplossing. De klager ontvangt bericht zodat hij weet dat de klacht is ontvangen.

Daarnaast wordt informatie verstrekt over de vervolgprocedure. De klager wordt tijdens de procedure op de hoogte gehouden per telefoon, e-mail of brief.

Indien wij er met elkaar niet uitkomen of een reactie uitblijft binnen de daarvoor genoemde termijn, kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie. Via hun website (www.degeschillencommissie.nl) kunt u lezen hoe dergelijke klachtenprocedure gestart kan worden.